2017 m. spalio 5 d., ketvirtadienis

Su Mokytojo diena!

Lietuvos Tarybos nario, Nepriklausomybės Akto signataro, LR užsienio reikalų ministro, pasiuntinio Italijoje ir Prancūzijoje, "Lietuvos aido" redaktoriaus, diplomato 

                          PETRO KLIMO  mokykla ir mokytojai

.........mokiausi čia aš neskubėdamas, kiekvieną raidę iš pagrindų išaižydamas ir be pančio, kuriuo mokytojai spartindavo kitų mokinių mokslinę pažangą. <.....>
Į Kalvarijos mokyklą man teko eiti jau ne plentu, bet per laukus ir pievas bažnyčion einančių takais. Jie buvo ir pažliugę, ir purvini, ir užpustyti.Tėvas man duodavo lazdą nuo šunų atsiginti, bet įspėjo, kad, dideliam brisiui puolant, lazda nemataškuočiau, o mesčiau ją į šalį ir atsisėsčiau.<...>
Rusiškas mokslas man sekėsi, matyt, pusėtinai, nes mokslo metų pabaigoje gaudavau dovanų - iliustruotų rusiškų pasakų. Tikybos mokė lietuviškai vietinis kunigas. Mokymo disciplina čia buvo ta pati kaip ir Liudvinave. Tik miestietiški pedagogai vietoj kaimiško pančio vartojo liniją, kuria plakė per delnus, tampė už ausų, o didesnius neklaužadas ir tinginius nusmauktomis kelnėmis raštinėje.


"Iš mano atsiminimų". Petras Klimas (1891-1969)








Komentarų nėra:

Rašyti komentarą